טירת קונווי

טירת קונווי


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

טירת קונווי (הלא היא Conway Castle), הממוקמת בצפון ויילס, נבנתה על ידי אדוארד הראשון מאנגליה (1272-1307 לספירה) מ -1283 עד 1292 לספירה כדי להגן ולשמור, יחד עם מספר טירות אחרות, על הדומיננטיות החדשה שלו שנרכשה ב אזור. הטירה, שנבנתה על נחל סלע, ​​שילבה את תכונות העיצוב ההגנתיות העדכניות ביותר כגון מגדלים עגולים מסיביים, חצר כפולה או ביילי, וחומות ומגדלים ברבניים חיצוניים. טירת קונוי רשומה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

בניין הטירה של אדוארד הראשון

משנת 1272 לספירה אדוארד הראשון, מלך אנגליה החדש, כבש את רוב ויילס והצטרף אליה עם מערכת המחוז הקיימת באנגליה. לאחר מותו של לווילין, נסיך ויילס, בשנת 1282 לספירה, החלק היחיד בוויילס שנותר חופשי היה הצפון ההררי הפראי וכאן בנה המלך כמה טירות מרכזיות שכללו את טירת קארנארפון, טירת הארלך וטירת קונוי. העבודות החלו על טירת קונווי במרץ 1283 לספירה ונמשכו במהלך אותו עשור, כאשר הצוות העצום של הפועלים, הבונים ובעלי המלאכה בפיקוחו של המאסטר ג'יימס מסנט ז'ורז '(1235-1308 לספירה), האדריכל והמהנדס המנוסה בנה בעבר טירות באירופה ומי יהיה מעורב ברבות מהטירות הוולשיות האחרות של אדוארד.

אדוארד הראשון ניכס לעצמו טירה חדשה אתר משמעותי מבחינה תרבותית כדי להדגיש שהחל צו חדש.

המלך אדוארד בחר כאתר מתאים לטירה סלע גבוה הניצב מעל שפך נהר קונויי בצד המזרחי ונחל הגיפין בצד הדרומי. ההגנה ניתנת להגנה בקלות, לאחר מכן ניתן היה לספק את הטירה על ידי הנהר בעת מצור. עם זאת, בדומה לטירות אחרות שלו, לעמדה של קונווי הייתה משמעות מעבר לתכונות הגנתיות בלבד, שכן היא הייתה גם אתר מנזר אברקונוי הציסטרוציאני אברקונוי, שנוסד שם מאה שנה קודם לכן. המנזר היה גם מקום קבורתו של לווילין אפ יורוורת ', הנסיך ששלט בצפון ויילס ושנקרא לעתים קרובות לליוולין הגדול (1195-1240 לספירה). הנזירים הסיסטרסיאנים היו חייבים לעבור למקום אחר (למרות שאדוארד אכן שילם על המהלך), ושוב, המלך האנגלי ניכס אתר משמעותי מבחינה תרבותית למסר שלו: פקודה חדשה החלה.

נעשה שימוש באבן גיר מקומית ואבן חול אפורה (למעט אלמנטים דקורטיביים מגולפים דק), רובם הגיעו ממחצבה ממש ליד העיירה, וחסכו מאוד בעלויות מכיוון שהובלת חומרים כבדים הייתה ללא ספק החלק היקר ביותר בבניית בית ימי הביניים. טִירָה. ובכל זאת, חומרים אחרים כגון עופרת, פלדה, ברזל, פח וזכוכית הגיעו מכל רחבי הממלכה כך שבסך הכל עלתה הטירה כ -15,000 פאונד (למעלה מ -30 מיליון דולר כיום) לסיום. עם זאת, זה היה כסף שהושקע היטב, כי אדוארד נזקק לטירה למען ביטחונו האישי בחורף 1294-5 לספירה. המרד הוולשי בהנהגתו של מדוג אפ לווילין הביא לצבא המצור על קונווי, ולא ניתן היה לחזק את הטירה עד האביב בגלל שיטפונות כבדים. אדוארד אף היה חייב לחלוק את מלאי היין האישי שלו כיוון שהמצור היה הכי קשה בתחילת 1295 לספירה. זו הייתה צריכה להיות הפעם היחידה שאדוארד נשאר אי פעם בקונווי; אולי היו לו זיכרונות רעים מהמצור ולא היה לו שום רצון לחזור לעולם. בשנת 1301 לספירה הכריז אדוארד על בנו, אדוארד השני של אנגליה לעתיד (1307-1327 לספירה) הכריז על נסיך ויילס, והוא זכה להוקרה מנתיניו בטקס בטירת קונוי. הטירה עברה אז תקופה של הזנחה אך תוקנה במחצית השנייה של המאה ה -14 לספירה.

טירת קונווי נבנתה עם קיר וילון שמנוקד בשמונה מגדלים עגולים מסיביים ושני שערים מבוצרים.

הטירה שימשה מפורסמת כמקלט מוצא אחרון על ידי מלך אחר, אכן, איש המלוכה הבא ששהה שם. הפעם היה זה ריצ'רד השני מאנגליה (1377-1399 לסה"נ), שבמהלך מאבקו על כס המלוכה האנגלי עם בן דודו הנרי בולינגברוק (מלך העתיד הנרי האנגלי הרביעי, 1399-1413 לספירה), השתמש בקונו כשלו בסיס. ריצ'רד התפתה לצאת מהטירה ב- 20 באוגוסט 1399 לספירה על ידי יועץ בוגד, והמלך נכלא מיד במגדל לונדון ולאחר מכן נאלץ להתנער מהפרלמנט. הטירה תחזור לפעול, הפעם בשנת 1401 לספירה כאשר היא נלכדה במהלך המרד הוולשי בהנהגתו של אוויין גלין דוור (כ -1359 - כ -1415 לספירה).

פריסה ותכונות

טירת קונווי נבנתה עם קיר וילון שמנוקד בשמונה מגדלים עגולים מסיביים ושני שערים מבוצרים. השער הראשי היה בצד המערבי של הטירה ובו סידור משולש של דלתות ונקודות, המוגנות משני הצדדים על ידי מגדל עגול מסיבי, שנבנה מעט רחוק יותר מהמקובל בגלל היווצרות הסלע שעליו הן היו בנוי. השער היה מוגן עוד יותר על ידי מבנה ברביקי או עצמאי למחצה עם שלושה מגדלים ושער כניסה בזווית ישרה לשער הראשי. בנוסף, הגישה לשער הייתה דרך גרם מדרגות תלול ולאחר מכן גשר מעל תעלה עמוקה. לשער השני של הטירה, בצד המזרחי, היה גם סידור מגדל כפול וברבני משלו, שוב עם שלושה מגדלים. מכיוון ששני הברביקנים היו נמוכים מקיר המסך מאחוריהם, המגינים יכלו לירות בקלות על כל מי שתוקף את ההגנה החיצונית.

אוהב היסטוריה?

הירשם לניוזלטר המייל השבועי החינמי שלנו!

החצר הפנימית חולקה על ידי קיר חוצה לשתי מחלקות (aka baileys). המחלקה הפנימית הקטנה יותר (ממזרח) הכילה את בית המגורים המלכותי, בית הסוהר והקפלה הפרטית, בעוד שהמחלקה החיצונית בצד המערבי של הטירה הייתה גדולה בהרבה ובעלת האולם הגדול (באורך של עד 30 מטר / 98 רגל). ), הקפלה הראשית, מטבחים ומבנים ביתיים אחרים, כולל צריפים לחיל המצב של הטירה המונה 15 חובבי קשת. הבאר הראשית של הטירה הייתה בפינה הדרומית -מזרחית של המחלקה החיצונית ועומקה היה במקור 21.7 מטר (70 רגל). הייתה גינה מדושאת ביוקר, תכונה אופנתית של טירות של התקופה ומובדלת מגן המטבח שבו גדלו עשבי תיבול, גפנים וירקות. שער קטן ומגרש חיברו את שתי המחלקות. הטירה כוללת קבוצה יוצאת דופן של שלוש לטרינות בקומה אחת של אחד המגדלים התחתונים. לבסוף, הטירה הייתה מכוסה במקור בטיח לבן, שעקבותיו נותרו כיום, ומספר מגנים היו נתלים מהקירות, כל זאת כדי להעניק לאדוארד טירה בולטת עוד יותר בה ניתן להתרשם מהמקומיים.

העיר המבוצרת

הטירה גם הגנה על העיירה הסמוכה חומה קונווי, אשר, בתורו, הגנה על הצד החלש ביותר של הטירה. תעלה עמוקה נחפרה בין הטירה לעיר כאמצעי הגנה נוסף. חומות הביצורים של העיר נוספו בין השנים 1283 - 1287 לספירה ועלו כמעט באותה מידה שהבנייה עלתה. חומות העיר נמדדו במקור כ -1,300 מטר (1,400 מטר) באורך וכללו 21 מגדלים מרשימים. בחלק אחד של הקיר יש את המאפיין יוצא הדופן של שורה של 12 שירותים שנבנו מבצבצים מהחזית החיצונית, סידור שנמצא בדרך כלל רק במנזר מימי הביניים. לולאות חץ (חלונות צרים) נבנו בתוך חומות העיר בגבהים משתנים והיתה מסלול חומה מסביב כדי לתת שטח מקסימלי של אש על ידי קשתים. חורים בקירות מראים שקורות עץ היו תומכות פעם באגרוני עץ להגנה על קשתות שעמדו בראש הקירות הללו.

הטירה היום

מאז 1986 לספירה, טירת קונוי רשומה, יחד עם שלוש טירות וולשיות נוספות של אדוארד הראשון (קארנארפון, הארלך וטירת ביומריס), כאתר מורשת עולמית. אונסק"ו קובע כי טירות אלה

... הן הדוגמאות הטובות ביותר לסוף האדריכלות הצבאית של סוף המאה ה -13 ותחילת המאה ה -14 באירופה, כפי שהודגם בשל שלמותן, מצבם הבתולי, עדויות למרחב ביתי מאורגן ורפרטואר יוצא דופן של צורתן האדריכלית מימי הביניים.

בנוסף, "התיעוד הטכני, החברתי והכלכלי העכשווי והמפורט של הטירות, והישרדותן של עיירות מבוצרות סמוכות בקרנארפון וקונוי, הופכות אותן לאחד המקורות העיקריים בהיסטוריה של ימי הביניים" (שם). כיום, טירת קונווי פתוחה לציבור ומנוהלת על ידי קאדוו, המחלקה לאיכות הסביבה ההיסטורית של ממשלת האסיפה הוולשית. גרם המדרגות הלולייני שוחזר במגדלי הטירה, ועכשיו המבקרים יכולים ללכת במעגל בין קירות הטירה. בנוסף, הדירות המלכותיות שהיו פעם היו בין הדוגמאות השמורות ביותר בכל טירה מימי הביניים באנגליה ובוויילס.


15 עובדות מעניינות על טירת קוני

אם אי פעם תאר לעצמך איך נראית טירה, אז הטירה הזו תהיה קרובה למדי למה שדמיינת, בעיקר בגלל חומות ההגנה החזקות והמגדלים המגושמים שלה.

זה תואר כדוגמה מצוינת לצבא טירות באירופה, והנה הרשימה שלנו עם עובדות מעניינות על טירת קונווי.


טירת דגאנווי

למעלה: מבט אל קיר הבילוי שנבנה בוולשית ובסיס המגדל של הביילי העליון של טירת דגנווי.
למטה: הצד הצפוני הממוקם היטב של ביילי העליון עם קוני מורפה ופננבאך ברקע.

פרנסס לינץ '1995.

סלעי התאומים של דגאנווי היוו את מוקד ההתיישבות והלוחמה במשך יותר מאלף שנים, אך מכיוון שנלחמו עליהם באכזריות כה רבה, מעט שורד למבקרים המודרניים. עם זאת, למרות שחומות הטירה צומצמו למעט יותר מהריסות, ראש הגבעה הוא עדיין מקום מעורר.

בתקופה הפוסט-רומאית הפכה הגבעה למקום בעל חשיבות פוליטית מרכזית, בית המשפט של מאלגווין גווינאד, הדמות ההיסטורית הבולטת ביותר של המאה ה -6 בצפון ויילס, פטרון סנט צ'יבי וסנט סייריול, אך נחרץ כעריץ שיכור על ידי הכרוניקה גילדס. חפירות בפסגה המערבית בשנים 1961-66 אישרו את הכיבוש במאות ה -5 וה -6.

המסמכים מראים כי רוברט הנורמן מרודלאן בנה כאן טירה בשנת 1080, אך לא נשאר ממנה דבר. מאוחר יותר הוא הוחזר על ידי הוולשים, ובשנת 1191 תיאר ג'ירלדוס קמברנסיס את זה ב Itinerarium Cambriae כ"מבנה אצילי ". עם זאת, הוא יושמד במהרה כחלק ממדיניות כדור הארץ החרוכה לנוכח איומי המלך ג'ון.

כאשר לווילין אפ יורוורט החזיר את הטירה בשנת 1213, בנה אותה מחדש בסגנון טוב. רק מעט מהטירה הזו שורד היום. בשנת 1228 נרשם שהוא כלא כאן את אחד מבניו. לאחר מותו של לווילין בשנת 1240 בניו לא היו חזקים מספיק להתנגד להתקדמות האנגלית והרסו את הטירה לקראת אובדן. כשהגיעו האנגלים בשנת 1245 הם נאלצו לרעוד באוהלים, כך שההרס הוולשי היה כה יעיל.

במערכה של הנרי השלישי נבנתה בניית קירות ומגדלים שחורבותיהם שורדות כיום. הטירה, עם מגדלים על כל ראש גבעה וערפי על האוכף ביניהם, הייתה בעלת רובע קשור שקיבל צ'רטר בשנת 1252. היא נבנתה בשנים 1245-54 אך מעולם לא הסתיימה לגמרי.

ככל שהנרי הסתבך יותר בצרותיו שלו, כוחו של הנסיך הוולשי לליוולין אפ גרופיד הלך וגדל. בשנת 1263, לאחר מצור ממושך, הוא כבש את מאחז הכוח האנגלי הזה והרס אותו באופן שיטתי. כשבנו של הנרי, אדוארד, התקדם ברחבי שטח זה בשנת 1283 הוא חנה בהריסות דגנווי, אך הכיר בערך האסטרטגי הגדול יותר של אתר על גדת הנהר וגם בהשפעה הפוליטית של טירה מעבר לנהר קונווי, שעד אז הייתה גבול Gwynedd החיוני, הוא ייסד את הטירה החדשה שלו בקונוי. דגנווי ננטש.

ההריסות הנראות כיום שייכות בעיקר לטירת הנרי השלישי. עדיין ניתן לזהות את הגנות הביילי - גדות אדמה ותעלות בצד הצפוני, בסיס שני מגדלי שער בצורת D וחומת הווילון שנבנתה במהירות על ידי אדוארד הראשון בדרום. מסת הבנייה שנפלה ליד בסיס בית השער היא שריד להריסת שנת 1263. להלן: הגנות עבודת עפר של החומה המערבית המערבית. בסיס המגדל של מנסל מונח על ראש הגבעה הקטנה וצעד ההגנה ה'מנטל 'השלם הוא משמאל לפסגה.


בקר בקונוי ההיסטורית

עם הטירה המרשימה שלה וחומות העיר הנרחבות, Conwy מתגאה בכמה מהאדריכלות הצבאית המשובחת באירופה. הטירה והעיירה עליה היא משקיפה באופן דרמטי הן משלהי המאה ה -13, והונחו בהוראת המלך אדוארד הראשון בעקבות ניצחונו על הנסיך הוולשי לליוולין אפ גרופוד. Conwy טירה הייתה אחת משרשרת מבצרים שנבנו כדי להבטיח את אחיזתו של המלך האנגלי בצפון ויילס, והושלמה תוך חמש שנים בלבד בפיקוחו של אדון מייסון מייסון, ג'יימס מסנט ג'ורג '.

העיירה, שהיתה שמורה במשך עשרות שנים רבות למתנחלים אנגלים, נועדה במקור כמרכז אדמיניסטרטיבי של האזור המקומי, ומנזר אברקונוי, בית דתי מרכזי, הועבר כדי לפנות לה מקום. למרות שבסופו של דבר השתלטה קרנארפון על התפקיד הזה, Conwy היה לעתים קרובות בחזית ענייני המדינה.

באוגוסט 1399 מצא ריצ'רד השני כאן מקלט מכוחותיו של הנרי בולינגברוק, בקרוב למלכו כנרי הרביעי. שנתיים לאחר מכן הטירה נלכדה על ידי תומכיו של אויין גלין דרו, שהערים את דרכם בזמן שהחיל היה בתפילה. הטירה נמלטה יחסית ללא פגע מהפרק הזה אך העיירה פוטרה ביסודיות ובתיה נשרפו עד היסוד. עם זאת, במהרה החלו השחזורים ואבן העץ אברקונוי, בצומת רחוב הטירה והרחוב הראשי, היה אחד הנכסים שנבנו באותה תקופה.

בתקופה האליזבתנית התיישבו העמים הוולשים Conwy, ופלאס מאוור המדהים של רוברט ווין, או 'הבית הגדול', מתוארך מאותה תקופה. במהלך מלחמת האזרחים, Conwy קאסל ראה שוב פעולות צבאיות כפי שנערך למלך על ידי ג'ון וויליאמס, הארכיבישוף של יורק. בשנת 1646 הוא היה אחד ממעוזי הרואליסטים האחרונים שנכנעו ובשנת 1665 הוא הוקל חלקית, אך הטירה וחומות העיר נותרו שלמות במהותן.

בסוף המאה ה -18 ותחילת המאה ה -19 Conwy משך את תשומת ליבם של היסטוריונים כמו פרנסיס גרוס, שהעריך את חשיבותו ההיסטורית, ואמנים כמו פול סנדבי וג'יימוו טרנר שהתלהבו מיופיו.

בשנת 1986 חשיבותה ההיסטורית זכתה להכרה עולמית כאשר - עם ביומריס, קרנארפון והארלך - היא הפכה לאתר מורשת עולמית כאחת מ"טירות וחומות העיר של המלך אדוארד בגווינאד ".

1. טירת קונוויי

הטירה החלה בשנת 1283 והושלמה תוך פחות מחמש שנים בניהולו של הבונה הראשי של אדוארד הראשון, ג'יימס מסנט ג'ורג '. בעלי המלאכה והפועלים שהיו מעורבים בבנייתו הגיעו מכל רחבי אנגליה. עיצוב הטירה מותאם למתחם הסלעי שעליו היא ניצבת וכולל שתי מחלקות צמודות שאפשר להגן עליהן בנפרד בשעת חירום. במחלקה הפנימית המאובטחת יותר נמצאו דירות מלכות מפוארות. אולם אדוארד נשאר כאן רק בהזדמנות אחת - בחג המולד בשנת 1294.

2. חומות העיר

חומות העיר שנבנו במקביל לטירה, הן מהטובות ביותר שהשתמרו באירופה. אורכם שלושה רבעי קילומטר וכולל שלושה שערים עם שני מגדלים ו -21 מגדלי קיר. אתה יכול ללכת לאורך קצוות גדולים של החומות וליהנות מנופים מרהיבים של העיר והנהר, אך כדאי גם להסתכל עליהם מגובה הקרקע. אל תפספסו את 12 שקעי הסטינה באבן שיוצאים מהקיר ליד שער הטחנה.

3. בית אברקונוי

זהו הבית הוותיק ביותר שנותר בחיים בקונווי. במקור בית הנחות של סוחר, זה היה אחד הבתים שנבנו לאחר שהעיירה נלכדה והושמדה על ידי תומכי אואווין גלין Dwr בשנת 1401. תאריכי טבעות עץ מצביעים על כך שהקומה העליונה המרופטת שלה נבנתה כמה שנים לאחר קרב אגינקורט. קומת הקרקע מכילה כעת חנות של National Trust בעוד שבקומה העליונה חדרים מרוהטים מציגים את חיי היום יום מתקופות שונות של ההיסטוריה של הבניין.

4. פלאס מאוור

סוף המאה ה -16 פלאס מאוור הוא כנראה בית העיירה האליזבתני הטוב ביותר שנותר בבריטניה. הוא נבנה בשנות ה -70 וה -1580 עבור רוברט ווין, איש עסקים מקומי, דיפלומט וחצר, ועם גמלונים מדורגים, מגדל תצפית וקישוט משוכלל - היווה הצהרה בולטת על עושרו ובעליו של בעליו. שוחזרו לאחרונה, עבודות הגבס המעוטרות שלה מקושטות בפאר בסמלים צבועים בבהירות: ורדי טיודור, תגים הרלדיים ותמונות קלאסיות. סיור שמע מצוין מתאר כיצד חיו ועבדו בו הבית.

5. גשר תלוי

גשר התלייה הכרוך בברזל של תומאס טלפורד נבנה בשנת 1826 כדי להביא את צ'סטר הראשי לכביש בנגור שמעבר לנהר. בית האגרה המשוחזר מרוהט בסגנון התקופה הוויקטוריאנית המאוחרת. בשנת 1848 הצטרף לגשר גשר הרכבת הצינורי של רוברט סטפנסון. גשר שלישי נוסף בשנת 1958 כדי לשאת תנועה מודרנית לעיר.

6. כנסיית קהילת סנט מרי

כנסיית הקהילה של סנט מרי מסמנת את מיקומו של המנזר הציסטרסיאני של אברקונוי, מקום קבורתם של נסיכים רבים של גווינד, כולל לוויין הגדול. בשנת 1283, כדי לפנות מקום לעיר החדשה שלו, אדוארד הראשון אירגן להעביר את המנזר שמונה קילומטרים במעלה עמק קונווי עד מאנן. הכנסייה משלבת חלק מעבודות האבן המקוריות של כנסיית המנזר.

מֵידָע

מידע תיירותי Conwy

טירת קונווי, פלאס מאור וחומות העיר נמצאות בטיפול CADW:

טלפון: 01492 592 358 (טירה)
01492 580 167 (פלאס מאוור)

בית אברקונוי וגשר התלייה של טלפורד נמצאים בטיפול הנאמן הלאומי:


טירת קונווי, ויילס

טירת קונווי, עם שמונה המגדלים המסיביים שלה, קרבות מרשימים ומיקום מרשים מתנשאת ישר מבסיס סלעי. הוא מוגן משני צדדיו על ידי נהרות קונווי וג'פין. באופן אישי, אם הייתי תוקף הייתי מפחד להסתער עליו, וזו כמובן הייתה מטרתו.

הטירה נבנתה גם במהירות על -קולית ולוקחת ארבע שנים בלבד. תוכנן על ידי האדריכל הראשי, ג'יימס מסנט ג'ורג ', עשה את עבודתו היטב. כאשר אדוארד נצור בשנת 1295 על ידי Madog ap Llywelyn, הקירות המסיביים נפרצו.

האם זה לא נראה כמו כתר אבן?


טֵלֵפוֹן: 01443 336000

© 2016 רשות הפארק הלאומי סנודוניה

איש קשר - מיקום

רשות הפארק הלאומי סנודוניה,
משרד הפארק הלאומי, Penrhyndeudraeth, Gwynedd. LL48 6LF


טירת קונווי

הכניסה המקורית הייתה עומדת ממש מול כאן, במעלה גרם מדרגות תלול דרך הכניסה המקורית הממוקמת מימין.

עכשיו זה מה שאתה קורא טירה

אנחנו, על הגישה לעיר ולטירה, 14 במארס 2020

טירת קונוי היא אחת הטירות הגדולות של וויילס ואחת המרשימות ביותר בממלכה המאוחדת. (ויילס, ובפרט צפון וויילס, היא עבור הכסף שלי ‘ טירת הבירה ’ בעולם)

מעבר בבית השער בו היה נמצא הפורקוליס.
‘ חורי רצח ’ היו ממוקמים מעל שם מגני הטירה יכולים להמטיר אש וכל מיני חפצים על כל התוקפים

זהו עצם המהות הציורית ועדיין, שבע מאות שנים לאחר בנייתו, מושך תשומת לב מכל מי שנכנס לאזור ותזכורת דוחקת, בכל מקום, של העוינות ההיסטורית בין האנגלים לוולשים והאורכים שהמלכים יגיעו להחתמתם. סמכותם על אוכלוסייתם ואויביהם.

נוף פנומנלי של הטירה מראש הצריח של מגדל הקפלה המשקיף על המחלקה הפנימית שבה היו שוהים המבקרים המלכותיים ומוגנים עליהם

הטירה היא חלק מטבעת אדוארד I ’s ‘ של מצודות ברחבי צפון וויילס, שתוכננה כהפגנת כוח על האוכלוסייה המקומית וסמל לכוחו בשטחה הוולשי שנכבש לאחרונה.

מרתף מתחת לאולם הגדול. בעוד הגגות הלכו לרוח המקום הזה והחדרים האלה בהחלט נשארים. באילו סצנות מדהימות החדרים למעלה ודאי היו עדים למסעדות משדות המלך, לריקודים, לחגיגות סוערות וכל מיני בילויים אחרים.

כאשר עלה אדוארד הראשון על כס המלוכה בשנת 1272, ויילס נשלטה על ידי לולין אפ גרופוד (לולין האחרונה). הוא ניצל בהצלחה את שלטונו החלש והלא יעיל של הנרי השלישי כדי להשיג שליטה מלאה על הנסיכות שהגיעה לשיאה בהכרה האנגלית בתואר הנסיך מוויילס בחוזה מונטגומרי (1267).

מבט מעוף של קונוי ותיאורים מצוינים של חלקי הטירה השונים

בעוד שאדוארד הראשון הסתפק בתחילה בשמירה על הסטטוס-קוו, היחסים בין שני הפלגים הידרדרו במהירות. מלחמת העצמאות הוולשית הראשונה (1276-7) באה בעקבותיה, וליוולין הופשט מכל אדמותיו ממזרח לרודלאן. הנסיבות אילצו את הנסיך לעימות נוסף ומלחמת העצמאות הוולשית השנייה (1282-3), וכתוצאה מכך מותו וכל ויילס היו תחת שלטון אנגלי ישיר. כדי לקיים את הכיבוש שלאחר מכן נבנתה שרשרת מבצרים שכללה את טירת קונווי.

כניסה נעולה בלויה

התיאור הטוב והפשוט ביותר נמצא בספר ההדרכה שפורסם על ידי CADW, The Welsh Historic Trust, הקובע: “ Conwy היא בכל קנה מידה אחד המבצרים הגדולים באירופה של ימי הביניים. ”

מבט לעיר ניתן לראות את חומות העיר הנותרות שנבנו במקביל לטירה כדי להרחיק את הוולשים מהעיר החדשה של המלך אדוארד הראשון.

הטירה נבנתה על ידי ג'יימס מסנט ג'ורג ', האדריכל והבונה הראשי של המלך מסאבויה, והתחילה את הטירה בשנת 1283 ונבנתה תוך פחות מ -4 שנים, וזה הישג מדהים של כושר המצאה ואומנות אפילו בסטנדרטים של היום. אומנים כולל בונים, חוטבי עץ, חפרים ונגרים מכל רחבי אנגליה נפרסו לעבודה במקום ולפי ההערכה נדרשו 1,500 איש שעבדו מסביב לשעון כדי לבנות את הטירה בזמן.

משקיף על האולם הגדול

הטירה מהווה חלק ממבצר הכולל את חומות העיר המקוריות מימי הביניים אשר מקיפות את העיר שנבנתה בו זמנית ומתוך אותו חומר כמו הטירה עצמה.

הטירה וחומות העיר מהוות אתר מורשת עולמית.

מהמזרח ברביקאן המשקיף על שפך הנהר לעבר שתי הפסגות בהן עמדה בעבר טירת דגאנווי (הטירה נהרסה בשנת 1263 בהוראת ליוולין אפ גרופוד)
שרידי שער מים משמאל שבו יכולים לבקר מבקרים חשובים ולפגוש אותם המלך או פמלייתו מבלי שתצטרכו להגיע לאורך כל הטירה.

העלות הכוללת המשוערת של הטירה וחומות העיר בכספי היום היא 45 מיליון ליש"ט.

Conwy היא המקבילה הצבאית והחילונית של הקתדרלות הגדולות-ניצחון של המוח הגותי. ” כשאתה מרים מבט מבפנים לאחד המגדלים החלולים שלו, אתה המום לראות את השמים מעל ממוסגרים בעיגול מושלם של אבן, עם הצריח העליון בעל הכתר מעגל שני, מדויק לא פחות, המונח על אביו כמו גלגל שיניים.

הטירה חולשת בכניסה לקונווי, ומשדרת מיד את תחושת העוצמה והקומפקטיות שלה לצופה. שמונת המגדלים והקירות המחוברים כולם שלמים ויוצרים מלבן בניגוד לפריסות הקונצנטריות של טירות אחרות של אדוארד ו#8217 בוויילס.

האח הראשי באולם הגדול#8211 שהושחר עם גיל מאות שנים ושימוש, זה היה שואג לאורך כל לילות החורף הקרים ומחזיק את האורחים חמים

אדוארד מילא את העיר בנתיניו האנגליים והדיח במידה רבה את הילידים מהיישוב שלהם.

זה כמעט יותר מדי לקחת בהתחלה עם סיור בטירה בגובה הסיפור הראשון מומלץ כדי להעריך את פריסת הטירה ואת קנה המידה העצום של מבצר אדוארד ’.

ההריסות הדרמטיות והצרות כל כך מרשימות מכל הזווית אליה אתה פונה היא עוצרת נשימה באמת. הנופים הנשקפים מכל אחד ממגדלי הצריחים הגבוהים המתנשאים מעל הטירה והמפרץ הם פנומנליים ועדיין ניתן לראות את אותו הנוף כפי שהיו השומרים האלה רואים מעל העיר והשפך לפני למעלה מ -700 שנה.

חלון הגמר וקשת החץ בקצה העליון של המגדל הדרומי -מערבי

הטירה עצמה עושה שימוש חכם במיקום הטבעי שלה, והיא נבנתה על המפרץ הסלעי העומד כעמדה הגנתית טבעית לשער לשפך.

“A-hoy there ” – משקיף על חדר המלכה ומגדל האפייה עד צלע ההר. כשהוא עומד בחלק העליון של הצריחים הוא גבוה להפליא עם נוף מרהיב של 360 מעלות. זה גם נותן נקודת מבט פנטסטית על פריסת הטירה למטה ועל האופן שבו החדרים ממוקמים ביחס אחד לשני.

הקירות במקור היו מסוידים, בולטים באופן בולט על רקע נוף ההרים סנודוניה.

הקירות היו פעם בצבע לבן מבריק. זה מראה את רגל הגעתו של סליסברי לקונווי במהלך אירועים שהובילו להתפטרותו של ריצ'רד השני בשנת 1399

זה מקום סוריאליסטי. כפי שאתה יכול להסתובב בין השבילים ולוקח את הרמות השונות של השרידים הטירה מעוררת אווירה של ימי הביניים האותנטית בכל סיבוב.

חריץ חץ – אחד מתוך למעלה מ -140

הגוון הייחודי והכהה של הקירות, שהושחרו לאורך מאות שנים מעניק לטירה מראה רדוף באמת שבו הדמיון משתולל כמו בשום מקום אחר שאי פעם ביקרתי בו.

למטה לתוך הצינוק בתחתית מגדל הכלא. אין גישה לתחתית החלל הזה ולכן אסירים היו מושעים או מושלכים. הוא מוזכר בחשבונות של שנות ה -30 של המאה ה -20 שבהם ‘gret wyndoo ’ (חלון) נחסם חלקית.
הקירות בכל סיבוב מושחרים או הופכים לירוקים עם הגיל לאורך מאות שנים מעבר אוויר לצינוק

מרתק לחשוב על המלכים שהלכו באבנים האלה וגלשו בין המעברים האלה, המשרתים שהגיעו אליהם מיהרו לדפדף במסדרונות, המכירים את כל סודות המדינה הגדולים, הטובים והלא כל כך טובים שנשבו מתחת לקמינים הענקיים האלה, שואגים מצחוק ובירה מסיפורי היום שבו האסירים שהביטו במעמקי נשמתם בתוך החומות העגומות הללו אלה שנספו בחרב ודרך רעב ואלו כמוני שוטט ותהה בפליאה, כושל ראש מהורהר על ההיסטוריות המורכבות של מקום כה יוצא דופן.

הקשת היחידה ששרדה מעל האולם הגדול והקפלה

אדוארד אני שהה בטירה רק פעם אחת, והוא נאלץ להישאר במהלך חג המולד של 1294, בעת שניסה לרסק את ההגנות של Madop ap Llywelyn, קרוב משפחה רחוק של נסיכי Gwynedd. רכבת הכבודה של הצבא נלכדה על ידי הוולשים והצפות גדולות הכריזו את המלך ואת חצרו בטירה.

חדר המלכים בקומה השנייה עם ציור של המלך המשקיף על דירתו. שלושה ממלכי אנגליה ובני 8217 היו עולים במדרגות האלה וישנים במקום הזה בין האבנים השקטות האלה

הכרוניקה, וולטר מגיסבורו מתאר סצנה אומללה להפליא, אם מעט בלתי סבירה, עם רק חבית יין אחת שנותרה לכל חיל המצב. ‘הם שמרו את זה בשביל המלך, אבל הוא סירב לכך ואמר שבקושי, הכל חייב להיות משותף, לכולנו חייב להיות אותו הדבר בדיוק. כאלוהים השומר על כולנו, אני ההתחלה והסיבה לכל זה, ואני לא צריך לעשות יותר טוב ממך.

סקירה מדהימה של הטירה ושבילים ישנים המשקיפים על שפך הנהר. 4 צריחי מגדל השמירה נועדו כנראה הן לביטחון והן לאפשר הצגה בולטת של דגל המלוכה

ב- 2 בפברואר 1295 הגיע הארכיבישוף החדש של קנטרברי, רוברט וינשלסי, למזג אוויר סוער כדי לחפש את אישור המלך.

אדוארד הראשון עם קבוצת כמרים בראשות ארכיבישוף. הוא ידוע כי שהה בטירה רק פעם אחת, מכורח תקופת חג המולד בשנת 1924. בפברואר 1295 נפגש עם הארכיבישוף החדש של קנטרברי בטירת קונוי.

מלכתו של אדוארד, אלינור מקסטיליה, שעבורה בנה המאסטר ג'יימס חדר צנוע יחסית בקומה הראשונה, נפטר בשנת 1290 לאחר שנים בחו"ל. היא יכלה לראות רק בקונובי אתר בנייה.

מביט למעלה אל חדר המלך ומשמאל, של המלכה. זו הייתה טירה מלכותית, ומאחורי ההגנות האדירות שלה היא בהחלט התהדרה בפאר של ארמון או מנזר.

באפריל ובמאי 1301 שהה כאן אדוארד השני העתידי, במקום במקום הולדתו, הטירה שעדיין לא הסתיימה בקארנארפון, כדי לקבל כבוד כנסיך ויילס.

איך אולי נראה פעם מגדל המלך. היו במעברים צרים שונים במתחם כדי לטפל במלך ובמלכה

תקופת הזוהר של הטירה לא נמשכה זמן רב. עד לסקר בשנת 1321 המבצר כבר היה פגום בהרבה היבטים. תחת הנסיך השחור (אדוארד וודסטוק, בנו הבכור של המלך אדוארד השלישי) נעשו מאמצים להחזיר את הטירה לתהילה לשעבר.

שרידים מובהקים של פתח לתא המלכותי הפרטי. זה היה מהווה מחסום בין הטירה הפתוחה לבין הדירות הפרטיות של המלך והמלכה.

בכמה הזדמנויות במהלך אוגוסט 1399, הצורך הביא את ריצ'רד השני וחצריו לחפש מקלט מכוחותיהם של הנרי בולינגברוק, הדוכס הגולה של לנקסטר (והמלך הנרי הרביעי לעתיד).

אירועים חשובים של 1399 הובילו ללכידתו, התפטרותו ומותו של ריצ'רד השני. איור כתב יד זה של ראשית המאה החמש -עשרה מתאר את המלך הנמלט המסתור בטירת קונוי

הכרוניקן, ז'אן קרטון, עד ראייה לאירועים במסיבה המלכותית, תיאר מאוחר יותר כמה סצנות של ריצ'רד שהוטרד יותר ויותר בטירה, בצורה חיה ביותר של שגרירות למלך מהרוזן הזקן של נורת'מברלנד, תומכתו הנאמנה של בולינגברוק.

גלגול המלך – חדר המלכים מעל מטבח המלכים המלכותי בקומת הקרקע עם האח הגדול בקצה הרחוק. ניתן היה לגשת לדירות המלכה דרך הדלת משמאל מזרח ברביקאן ששימש כגן עם חלונות מהחדר הגדול של המלך המשקיף על החלל. אותם מלכי אנגליה הגדולים היו מסתכלים מהחלונות האלה בדיוק כפי שהם תכננו את לוחות הזמנים שלהם

כמעט בוודאות בתוך הקפלה במחלקה הפנימית, נורת'מברלנד נשבע בנוכחות המלך, ונשבע על המארח המקודש כי הוא ובולינגברוק אינם פוגעים במלך. קרטון סיכם, ודמו כנראה קר לו, כי הוא ידע היטב להיפך, ויומיים לאחר מכן, לאחר שהרמה אותו לעזוב את הטירה, נורת'מברלנד מסר את המלך לאויביו בשבי מי ושבי. מאוחר יותר הוא ימות בטירת פונטפרקט.

הקפלה. במהלך האירועים שהובילו להתפטרותו של ריצ'רד השני שהה בקונווי. על האלטר שבקפלה המלכותית, הנרי פרסי, נשבע הרוזן מנורת'מברלנד שבועת אין בגידה למלך.

בספטמבר 1400 נזרעו זרעי המרד כאשר אוויין גלנדר הוכרז כנסיך ויילס. The English king acted swiftly and seemed to have nipped the revolt in the bud but sporadic uprisings continued which led to further unrest.

Birds eye view of the Kings Great Chamber to the right and the Kings Chamber on the left which would have been on the first floor. These are the best preserved medieval private royal chambers in Wales (or England)

On Good Friday (April 1st) when the castle garrison was at prayer, two of the unpardoned rebels and cousins of Glyndŵr, Gwilym and Rhys ap Tudur (Tudor) took the castle through the guile of a carpenter sent for extra repairs who killed the two watchmen.

Medieval latrine toilet onto the rocks far below upon which the castle was built

Together with their adherents hey managed to hold the castle for three months before eventually negotiating its surrender and their own pardons.

Ancient fireplace on the second floor. Who stayed in this room? If these walls could talk…

During the reign of the second Tudor king, Henry VIII the castle and town walls were substantially repaired, the castle now being used as a prison for debtors and petty felons and an armament story.

The King’s Hall or Great Chamber where the Throne would have stood and the Monarch would have received important visitors. It is probably in here that King Edward I met with the Archbishop of Canterbury on 2nd February 1295 Dark tunnels and passageways in every direction. The King as well as his royal household and servants would have used all of these passageways – lit at night only by medieval candlelight Stone weathered by 730 years of exposure to the harsh coastal elements

Payments for the redecoration of the royal apartments were made which suggests some kind of use was planned but with the castle lying so far from the base of power and with monarchs of Welsh decent on the throne the need for fortresses in north Wales became less apparent.

Dramatic view of the Outer ward with the Great hall and chapel to the right

Following a period of decline the castle was hastily reactivated in 1642 with the outbreak of the Civil War. The castle was occupied by John Williams, Archbishop of York who brought it back into service and garrisoned it for the King.

Footprints of buildings in the other ward toward the kitchen tower

With Wales being predominantly Royalist, the castle saw no action until August 1646 when Conwy town was successfully seized by General Thomas Mytton on behalf of Parliament. The castle was besieged and ultimately surrendered in November 1646.

Yours truly, on guard duties at the very top of the Kings Tower

There are now three bridges crossing the River Conwy estuary on the approach to the castle. The original suspension bridge built in 1822 by Thomas Telford is a Grade I-listed structure and is one of the first road suspension bridges in the world. It is flanked by the Conwy railway bridge and the modern road traffic bridge into the town.

The three entrances with the modern road over the estuary to Conwy on the left and the railway line on the right. The Conwy Suspension Bridge is a Grade I-listed structure and is one of the first road suspension bridges in the world

Famous artists, painters and poets have been captured by the romantic allure of these ruins down the latter centuries with the castle being a focal point for famous works of art, immortalising the castle.

Outer ward looking toward the entrance with the Great Hall and Chapel on the left and the Kitchen tower on the right

Indeed, J.M.W. Turner regarded it as a piece of sculpture and depicted the castle several times such was its magnificence and mystic.

Looking over the castle from the first story walk with the Bakehouse tower to the right and the chapel in the foreground


Conwy Castle - History

February 21 st , 1401 - The English Parliament reported that the Welsh were ‘in a dangerous mood’.

March 1401 - Penal Laws against the Welsh.

April 1st, 1401 - Rhys and Gwilym ap Tudur captured Conwy Castle.

May 31st 1401 - Henry Hotspur was at Dolgellau for the Battle of Cadair Idris - and around the same time John Charleton, Lord of Powys, attacked Glyndŵr’s forces near Dinas Mawddwy.

une 1401 - Hywel Sele attacked Glyndŵr at Nannau but he was killed and his body dropped into a hollow tree.

Late June 1401 - Battle of Hyddgen, Pumlumon (possibly on June 22nd).

June 24 th , 1401 - Henry Percy (Hotspur) took control of Conwy Castle.

August 1401 - Glyndŵr probably attacked Abbey Cwm Hir, followed by New Radnor, Montgomery and Welshpool.

October 1401 - In response to the Battle of Hyddgen, Henry IV and his troops attacked the abbey at Strata Florida on a ‘Royal Expedition’.

October 9th, 1401 - Llywelyn ap Gruffudd Fychan was hung, drawn and quartered in Llandovery by Henry IV.

November 2nd, 1401 - The Battle of Twthill in Caernarfon.

November 29 th , 1401 - Glyndŵr opened diplomatic negotiations with Robert III of Scotland and the lords of Ireland, declaring himself an independent sovereign.


Source of Conwy Castle stone

Source of Conwy Castle stone, St Agnes Road

Constructing Conwy Castle and the town walls in the late 13th century needed a lot of stone, and this is where most of it came from.

The opening by St Agnes Road leads to the upper level of the quarry where stone was excavated. To get a better view, walk through the opening and turn left along the public footpath which rises and curves around the edge of the old quarry. St Agnes Road runs through the centre of the quarry site. More stone was excavated from the area below the road.

The castle and town walls were mostly made of grey Silurian grit, which is hard and durable. Sandstone was brought in to line the edges of doorways, windows and loopholes. It was easier to carve the required shapes from sandstone than from the local Silurian grit. The castle and walls were off-white when new, having been rendered and limewashed. The weather eroded the render centuries ago, leaving the grey Silurian grit to define the town&rsquos appearance.

The Silurian geological period, more than 400 million years ago, gets its name from the Silurian System devised by Scottish geologist Roderick Impey Murchison (1792&ndash1871) after he realised that fossils could tell us how some of the Earth&rsquos land was formed. He reached this conclusion after mapping the geology of South-east Wales and neighbouring areas of England. He chose &ldquoSilurian&rdquo after the Silures, the British tribe which inhabited Gwent and Glamorgan when the Romans invaded.


Interesting facts about Conwy Castle

Conwy Castle is a medieval fortification in Conwy, on the north coast of Wales.

The castle was built by Kinh Edward I, during his conquest of Wales, between 1283 and 1289.

It was built as part of a bigger project to build a walled town called Conwy. The walls are 1.3 kilometers (0.81 miles) long and include 21 towers and three gatehouses. The cost of building the castle and walls together came to around £15,000, a huge sum for the period.

Conwy Castle was designed by the master builder, James of Saint George.

The castle hugs a rocky coastal ridge of grey sand and limestone, and much of the stone from the castle is
largely taken from the ridge itself, probably when the site was first cleared.

Divided into an Inner and an Outer Ward, it is defended by eight large towers ו two barbicans, with a postern gate leading down to the river, allowing the castle to be resupplied from the sea.

יש eight 21 meters (70 feet) massive towers measuring 9.1 meters (30 feet) in diameter with walls up to 4.6 meters (15 feet) thick It also has 142 Arrow slits.

ה main entrance to the castle is through the western barbican, an exterior defence in front of the main gate.

The barbican features the earliest surviving stone machicolations in Britain, and the gate would originally have been protected by a portcullis.

The Inner Ward was originally separated from the Outer Ward by an internal wall, a drawbridge and a gate, protected by a ditch cut into the rock.

ה outer ward housed the great hall, kitchens, stables and prison.It is where the garrison lived, and in 1284 this comprised fifteen crossbowmen and fifteen other servants.

ה Inner Ward is the heart of the castle, containing, as it does, the suite of apartments which Master James of St. George contracted to build for King Edward and Queen Eleanor in 1283. In each range of buildings the principal rooms were on the first floor, with heated but somewhat dark basements below them. All the floors are now missing

Conwy Castle was not well maintained during the early 14th century and by 1321 a survey reported it was poorly equipped, with limited stores and suffering from leaking roofs and rotten timbers.

At the end of the 14th century, the castle was used as a refuge by Richard II from the forces of his rival, Henry Bolingbroke (also known as King Henry IV).

In March 1401, Rhys ap Tudur and his brother Gwilym, cousins of Owain Glyndŵr, undertook a surprise attack on Conwy Castle. They pretended to be castle carpenters and gained entry by killing the two watchmen on duty and took control of the castle. Welsh rebels then attacked and captured the rest of the walled town. The brothers held out for around three months, before negotiating a surrender.

Henry VIII conducted restoration work in the 1520s and 1530s, during which time the castle was being used as a prison, a depot and as a potential residence for visitors.

Conwy Castle fell into disrepair again by the early 17th century. Charles I sold it to Edward Conway in 1627 for £100, and Edward’s son, also called Edward, inherited the ruin in 1631.

By the end of the 18th century, the ruins were considered picturesque and sublime, attracting visitors and artists, and paintings of the castle were made by Thomas Girtin, Moses Griffith, Julius Caesar Ibbetson, Paul Sandby and J. M. W. Turner.

In the 21st century the castle is managed by Cadw as a tourist attraction and 186,897 tourists visited the castle in 2010.

This gritty, dark-stoned fortress has the rare ability to evoke an authentic medieval atmosphere.

Today the castle is one of the best preserved castles in the whole of North Wales.

UNESCO considers Conwy to be one of “the finest examples of late 13th century and early 14th century military architecture in Europe“, and it is classed as a World Heritage site.


צפו בסרטון: Castles from the Clouds: Conwy Castle. Cestyll or Cymylau: Castell Conwy